Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-03-2009, 16:00   #81
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Ik had het voorgaande bericht niet beter kunnen formuleren en ben het dan ook roerend eens met Jolanda.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2009, 16:27   #82
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Ik ook, met wegblijven bereik je helemaal niets....
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2009, 22:51   #83
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik kom ook
dus dan kan de rest maar net zo goed ook komen

ik heb er zelfs een dienst voor geruild!!
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 02:05   #84
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

@ Jolanda:
Met de globale strekking van je hele verhaal ben ik het eens.

Maar…. Je haalt er in je verhaal helaas een aantal zaken bij die nergens in dit topic door iemand genoemd werden. (bv niet willen steunen van de vereniging)
Verder werd er hier alleen tkg door Stefanie een link van de RVBH gepost over een door het tuchtcollege geschorste bestuurskandidaat, waar op dat moment nergens anders info over terug te vinden was.
En voor jouw info; er zijn meer mensen hier die altijd graag een verhaal van twee kanten horen, voordat ze zelf conclusies trekken!
(Zelf had ik bv ook persoonlijk contact met Ruud en stelde hem ook zelf op de hoogte van de discussie hier)

Maar er zijn hier ook verschillende mensen op het forum ("alleen lezers" en schrijvers) die van heel nabij uitspraken van het tuchtcollege van de RVBH meemaakten. En zij weten uit ervaring dat er in het merendeel van de zaken direct uitspraak wordt gedaan! En aangezien de RVBH dit ook vermeldt, is het dus logisch dat mensen zich afvragen, hoe het kan dat een RV niet van een schorsing wist. Maar natuurlijk is het mogelijk dat er in dit geval niet direct een uitspraak werd gedaan.

Daarnaast vind ik zelf de hele schorsing en de reden er voor te zot voor woorden!
En gezien de ontwikkelingen rond het rapport met de tussentijdse conclusies van NMA (mbt het overtreden van de mededingingswet) zullen dit soort schorsingen in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer kunnen plaats vinden (en zullen dit soort oude uitspraken waarschijnlijk ook teruggedraaid moeten worden, omdat ze strijdig zijn met het EG verdrag)

Met je oproep om in grote getale naar een leden vergadering te komen ben ik het echt helemaal eens!
Iedere vereniging heeft alleen bestaansrecht dankzij leden. Ik stimuleer mensen dan ook altijd om lid te worden van een RV, omdat zij dan ook invloed kunnen uitoefenen op het reilen en zeilen rond hun ras.
En als leden bepaalde zaken willen en/of willen veranderen zullen zij dat via een ALV moeten doen!

Maar tsja.. als er maar een paar leden naar een ALV komen die geen behoefte hebben aan veranderingen of nieuwe dingen, dan bereik je in je uppie inderdaad niets!
Want we leven nog steeds in een democratie en besluiten op een ALV worden ook democratisch (= naar meerderheid) genomen.
Dus als je als eigenaar van een TsW ideeën hebt voor vernieuwing/verandering (mbt bv activiteiten, werkhonden training, gezondheid etc.) moet je zeker naar de ALV komen!
Maar dan moet je natuurlijk wel lid zijn van de NVTW!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 02:13   #85
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Tsja wie A zegt moet ook B zeggen vind ik altijd

Vandaar dat ik hier gelijk maar eens wil polsen wat jullie van het idee vinden, om op de ALV voor te stellen om binnen de NVTW ook (net als bij andere RV's ) werkgroepen/Commissies (van leden) in te stellen

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:
  • werkgroep: gezondheid & welzijn
  • werkgroep: werkhonden
  • werkgroep: activiteiten
  • werkgroep: clubblad

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wie hier aan mee zou willen werken
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 10:19   #86
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Tsja wie A zegt moet ook B zeggen vind ik altijd

Vandaar dat ik hier gelijk maar eens wil polsen wat jullie van het idee vinden, om op de ALV voor te stellen om binnen de NVTW ook (net als bij andere RV's ) werkgroepen/Commissies (van leden) in te stellen


Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:
  • werkgroep: gezondheid & welzijn
  • werkgroep: werkhonden
  • werkgroep: activiteiten
  • werkgroep: clubblad
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wie hier aan mee zou willen werken
Dit klinkt mij erg bureaucratisch in de oren, maar ik laat me graag overtuigen door goede argumenten.

Een wedervraag van mijn kant zou zijn; wat zijn hiervan de voordelen? Want werkgroepen oprichten omdat andere RV's dit ook hebben vind ik eerlijk gezegd niet echt een heel goede reden.

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 15:56   #87
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Tsja.. als jij al zo reageert op mijn (overigens zeer positief bedoelde!) voorstel om leden actief te betrekken bij diverse zaken binnen de RV….
Lijkt het mij weinig zin om hier verder nog op in te gaan. Want ik heb er helemaal geen zin in om zelfs positieve voorstellen te moeten gaan verdedigen om mensen “te overtuigen”!
Ik ben dr zelf nu echt helemaal klaar mee!
Maar natuurlijk wens ik jou en alle andere leden verder veel succes en plezier!

En ik blijf mijzelf gewoon alleen met veel plezier, lekker actief en positief inzetten voor activiteiten en voor werkgroepen in andere verenigingen waar ik lid van ben.


Nog even ter info voor de lezers die ook denken dat ik het idee opperde als “bureaucratisch geneuzel”:
Binnen mijn werk ben ik ondermeer verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten en grote evenementen. Vanuit mijn professionaliteit weet ik dat mensen vaak wel als vrijwilliger actief aan zaken willen meewerken, mits zij niet het gevoel hebben dat zij alleen maar het “hulpje” van een organisatie zijn.
Tevens geven veel mensen zich soms niet of minder makkelijk op als vrijwilliger, omdat zij vaak het gevoel hebben dat er dan ineens een berg werk op ze afkomt (vaak zijn mensen bang om dan in hun uppie een klus te moeten klaren)
Maar wanneer mensen samen met andere vrijwilligers deel kunnen uitmaken van een specifieke werkgroep (op basis van hun eigen interesse) voelen zij zich minder “direct belast” en meer serieus genomen.
Zij kunnen dan zelfstandig en gezamenlijk hun eigen voorstellen indienen en zaken voorbereiden. Op die manier voelen mensen zich ook meer verantwoordelijk voor de “klus” die zij gezamenlijk op zich genomen hebben.
Zo ontstaat dan veelal een werkgroep van enthousiaste personen die bestuursleden en/of beroepkrachten/organisaties kunnen ondersteunen met adviezen/uitvoering en hen veel werk uit handen kunnen nemen.

En het bovenstaande was de reden dat ik, ook voor de NVTW, het idee van werkgroepen voorstelde en daar graag mening van anderen over wilde horen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 16:06   #88
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Ik ben dr zelf nu echt helemaal klaar mee!
.
OK, off topic wil ff wat vragen .
Dus je bent ook op de Alle Rassen ??
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 16:09   #89
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Laat je niet te snel uit het veld slaan Mijke,
als het gaat om gedrag, gezondheid en welzijn ben ik van de partij om mee te denken en te doen.

groet,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 16:13   #90
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Tsja.. als jij al zo reageert op mijn (overigens zeer positief bedoelde!) voorstel om leden actief te betrekken bij diverse zaken binnen de RV….
Lijkt het mij weinig zin om hier verder nog op in te gaan. Want ik heb er helemaal geen zin in om zelfs positieve voorstellen te moeten gaan verdedigen om mensen “te overtuigen”!
Ik ben dr zelf nu echt helemaal klaar mee!
Maar natuurlijk wens ik jou en alle andere leden verder veel succes en plezier!
@Mijke,

... nou ja zeg.

Je vraagt om mensen hun mening omtrend een idee dat je hebt... dan geef ik mijn mening, en dan ben je er meteen helemaal klaar mee....

Dat vind ik erg raar, of worden hier alleen hosanna reacties verwacht?

Een proefballonnetje oplaten is leuk, maar ik vind dat als je een idee hebt, je ook moet onderbouwen waarom je met het idee komt. En het argument van de RV's vond ik persoonlijk niet erg sterk.

Vandaar dat ik vroeg om andere argumentatie.
Gelukkig geef je die in je 2e alinea wel, en daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.

Ik vind het verder erg jammer dat je op deze wijze reageert richting mij.
Het lijkt nu net alsof een kritische mening m.b.t. voorstellen van jou, niet gewenst is op dit forum. Ik hoop echter dat ik hierin geen gelijk heb, want ik waardeer je inzet m.b.t. de TSW en je voorstellen richting de NVTW heel erg.

@all:
Een forum is bedoeld als discussie medium, ik hoop dat het ook zo zal blijven en dat niet alleen de mening van 1 persoon geld als "de waarheid".
Mijn mening hierbij inbegrepen.

Discussies zijn leerzaam, en laten we vooral in discussie blijven en niet de deur dichtslaan.

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 29-03-2009 at 17:32.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 17:39   #91
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
  • werkgroep: gezondheid & welzijn
  • werkgroep: werkhonden
  • werkgroep: activiteiten
  • werkgroep: clubblad
Ga het voorleggen. Al kunnen veel dingen ook zonder werkgroep, maar waarschijnlijk hebben mensen echt werkgroepen nodig voor stimulatie.
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 19:32   #92
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik ben ook wel voor werkgroepen.

De lasten kun je op deze manier verdelen zodat niet alle taken op het bestuur komen.... wandelingen/meetings etc kan ook iemand buiten het bestuur mede organiseren .

Ook andere zaken zoals bv de gezondheid , een werkgroep zou zich in bepaalde zaken kunnen vastbijten en tsw bezitters en fokkers kunnen proberen te overtuigen voor medewerking/noodzaak van bepaalde zaken.

Oh en in werkgroepen kun je mensen proberen te zetten die verstand hebben van bepaalde zaken... voor de werkgroep meetings/wandelingen bv een regelmiep
werkgroep clubblad.... een redacteur of iemand die dit altijd wilde worden etc

Er zijn vast wel mensen te vinden die bepaalde zaken al heel goed kunnen of zich in zouden willen verdiepen omdat ze dit gewoon leuk vinden.

OP deze manier houdt het bestuur meer tijd vrij voor andere zaken
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 12:13   #93
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Nou, om dat ik de beroerdste niet ben ik wil het wel eens uitproberen.

Om de website te voorzien van een ledenlogin, PMS (Personal Messenging System) en een smoelenboek, zoek ik 3 leden die mij willen helpen met het testen van deze toekomstig nieuwe functionaliteiten op de website voordat het in zijn geheel online gaat.

Aanmeldingen graag via email: [email protected]

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je lid bent van de NVTW.
De eerste 3 aanmeldingen zullen worden opgenomen in de werkgroep: Website.

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 12:40   #94
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
OK, off topic wil ff wat vragen .
Dus je bent ook op de Alle Rassen ??
Nee ECHT NIET hoor! Want als Chezka het bevallen nog even uitstelt, probeer ik gewoon naar de ALV te gaan! Want ik vind het wel belangrijk om als lid ook mijn stem uit te kunnen brengen!

@Barry:
Ik verwacht echt geen hosanna reacties op voorstellen van mij
Mensen mogen ook op dit forum vanzelfsprekend ook best gewoon kritiek op mij hebben
En mijn mening over zaken geldt ook absoluut niet als “de waarheid” in dit forum!

Er wordt regelmatig gevraagd om hulp, ideeën en suggesties van leden van de NVTW.
En daarom probeerde ik ook alleen heel simpel, een positieve bijdrage te leveren met mijn voorstel van werkgroepen!
Jouw reactie van “de boot afhouden” schoot mij even totaal in het verkeerde keelgat. Maar wellicht was jouw manier van reageren niet zo negatief bedoeld zoals het met lezen op mij overkwam.
Dus laten we het hierbij maar laten en het houden op een communicatie storing
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 13:15   #95
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Maar wellicht was jouw manier van reageren niet zo negatief bedoeld zoals het met lezen op mij overkwam.
Dus laten we het hierbij maar laten en het houden op een communicatie storing
Je kent me toch....., ik zeg het nog in mijn voorstelling.

Quote:
daarom ben ik soms erg direct in mijn antwoorden.
Zoals je ook al zei kunnen dingen op een forum anders overkomen dan dat ze bedoeld zijn. Dat is verder geen probleem zolang je maar blijft communiceren. Wat mij betreft dus geen vuiltje aan de lucht.

Leuk dat je ook naar de ALV komt trouwens.
Nu maar hopen dat Chezka ook nog wil meewerken..

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 14:16   #96
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Wordt het toch nog gezellig bij de Alv
Ben het wel met jullie eens dat een geschreven woord al heel gauw anders kan worden opgevat door mensen.
Maar ik lees hier toch voornamelijk positieve dingen en dat is alleen maar goed
En ja ik ben er ook met de Alv.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 15:36   #97
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Tsja wie A zegt moet ook B zeggen vind ik altijd

Vandaar dat ik hier gelijk maar eens wil polsen wat jullie van het idee vinden, om op de ALV voor te stellen om binnen de NVTW ook (net als bij andere RV's ) werkgroepen/Commissies (van leden) in te stellen




Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:
  • werkgroep: gezondheid & welzijn
  • werkgroep: werkhonden
  • werkgroep: activiteiten
  • werkgroep: clubblad
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wie hier aan mee zou willen werken
Heb ik bij mijn ter beschikkingstelling voor een bestuursfunctie 2 jaar geleden al voorgestelt. Is niets mee gedaan helaas. Ook toen hield men de boot af terwijl ik juist met goede argumenten kwam:

- Meer mensen op een positieve manier bij de vereniging betrekken, zodat ze zich nuttig voelen en nuttig maken.

- Zorgt dat er minder werkdruk op het bestuur komt en gaat tegen dat het ene na het andere bestuurslid het boeltje erbij neerlegt ivm teveel tijd kwijt aan het organiseren van RVzaken.

Hoop dat jullie het voor elkaar krijgen.

Zet er dan ook een werkgroep: "fokkerij" bij.

succes!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 30-03-2009 at 15:43.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 17:03   #98
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Heb ik bij mijn ter beschikkingstelling voor een bestuursfunctie 2 jaar geleden al voorgestelt.
OK Jij hebt je beschikbaar gesteld voor een bestuursfunctie .
En hoezo heb ik niet op jouw mogen stemmen ???
Sorry het zal voor iedereen wel oud nieuws zijn, maar dit is mij toch enigzins ontgaan .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 17:18   #99
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
OK Jij hebt je beschikbaar gesteld voor een bestuursfunctie .
En hoezo heb ik niet op jouw mogen stemmen ???
Sorry het zal voor iedereen wel oud nieuws zijn, maar dit is mij toch enigzins ontgaan .
Ja, dat weet ik nog!
zowel Letty als Kim zijn toen op gesprek bij het bestuur op gesprek geweest,
maar zijn niet 'door de keuring' gekomen
(of hoe je dat ook noemt )
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 17:32   #100
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Dus kan je je toch beter door 10 leden laten voordragen en de ALV laten stemmen!

Want:
Oorspronkelijk geplaatst door Azazel
Als iemand tien leden van de verenging zover weet te krijgen om een handtekening in te dienen om zichzelf voor te laten dragen, dan kan een voordracht geschiedden zonder goedkeuring van het bestuur.


En met het smoelenboek heb je straks de gelegenheid om medeleden (die er geen bezwaar tegen hebben om als lid vermeld te worden) te benanderen
Tjsa ...daar heb je niets aan voor dit jaar, maar volgend jaar zal het dus hopenlijk anders gaan!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org