View Single Post
Old 01-11-2012, 10:40   #94
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Eigenlijk ben ik er wel blij mee dat deze fokker heeft besloten dat een rashond fokken te hoog gegrepen is.

Wat me een beetje tegenvalt is dat een club die klaarblijkelijk een ras aan het opstarten is, zich inlaat met deze nitwit... dat snap ik dan weer niet... dan ben je als TDR wel erg ...... laat ik het netjes zeggen... *desperaat*

Zelf vind ik het niet zo'n probleem dat men een nieuw ras wil opstarten en dat daarbij rashonden (mis)"ge"bruikt worden. Voorwaarde als dierenliefhebber zou wel zijn dat dit gedaan word door kundige personen.... en onder deze categorie valt deze fokker toch echt niet. En daarmee valt in mijn ogen de hele kundigheid van de TDR toch aardig door de mand.

Gemiste kans... voor het nieuwe ras...

Maar even over de Tamaskan…
Op de Nederlandse website staat te lezen:

De Tamaskan moet een goede gezinshond zijn, vriendelijk en open naar mensen toe.

En dan komt het grappige… de rassen waarmee ze kruisen…:

• Siberische Husky
• Alaskan Malamut
• Duitse Herder
• Saarloos Wolfhond
• Tsjechoslowaakse Wolfhond

Nou.. het enige makkelijke ras dat ik hier uit kan halen is de Duitse Herder… en zelfs dat is voor een gemiddelde hondeneigenaar al een handvol…. (en terecht)

De "Tamaskan" kan je toch helemaal niet serieus nemen als je dat ziet… het enige dat het gaat opleveren is dat er in de toekomst een verbod op wolfachtige honden gaat komen … want qua gedrag… ga je extremen mixen waarvan het maar te hopen is dat het te handlen valt…

En daar ga je dan een fokker bij betrekken, die in het verleden nooit heeft bewezen dat ze ook maar iets van hondengedrag afweet … (of was het andersom?)

Jaja…. dit gaat zeker een successtory worden voor de toekomst…. *proest*
Precies mijn zorgen. Als je dan al zo nodig een nieuw ras wilt opstarten; deskundigheid lijkt me toch een minimale vereiste.
__________________
Patty33 jest offline